Εκπαιδευτικά Προγράμματα.

 

 

 

Σχολική  χρονιά 2013-2014

 

Σχολική  χρονιά 2012-2013

Σχολική  χρονιά 2011-2012

Σχολική  χρονιά 2010-2011

Σχολική  χρονιά 2008-2009

Σχολική  χρονιά 2007-2008

Σχολική  χρονιά 2006-2007

Σχολική  χρονιά 2005-2006

 

 

Σχολική  χρονιά 2013-2014

 

 

Το σχολείο μας συμμετείχε στα Προγράμματα Καινοτόμων Δράσεων, υλοποιώντας  Πολιτιστικά προγράμματα και  Προγράμματα Αγωγής Υγείας, τα οποία είχαν ως θέμα:

 1.     «Ο Ήλιος μπήκε από τη χαραμάδα».

2.     «Διατροφή: Το γάλα και τα προϊόντα του».

3.     «Συναισθηματική και κοινωνική αγωγή».

4.     «Με το παιχνίδι οδηγό και τη γιαγιά συνοδό ταξιδεύω στο χρόνο» ΔΕΣ ΦΩΤΟ από την παρουσίαση των προγραμμάτων στο τέλος της χρονιάς.

 

Σχολική  χρονιά 2012-2013

 

Το σχολείο μας συμμετείχε στα Προγράμματα Καινοτόμων Δράσεων, υλοποιώντας δύο Πολιτιστικά προγράμματα και τέσσερα Προγράμματα Αγωγής Υγείας, τα οποία είχαν ως θέμα:

 1.     «Γνωρίζω τους επαγγελματικούς χώρους της περιοχής μου», στο οποίο συμμετείχαν 9 παιδιά και υλοποιήθηκε από τρεις δασκάλες.

2.     «Οι Συμιακοί στην πολιτιστική ζωή της Ρόδου», στο οποίο συμμετείχαν 15 παιδιά και υλοποιήθηκε από δύο δασκάλες.

3.     «Αγαπώ και φροντίζω το σώμα μου», στο οποίο συμμετείχαν 6 παιδιά και υλοποιήθηκε από δύο δασκάλες.

4.     «Μαθηματικές γυμναστικές», στο οποίο συμμετείχαν 5 παιδιά του σχολείου μας σε συνεργασία με τη Β΄ τάξη του 11ου ΔΣ Ρόδούκαι υλοποιήθηκε από την εκπαιδευτικό φυσικής αγωγής και μία δασκάλα.

5.      «Μεσογειακή διατροφή-Στοματική Υγιεινή-Συσχετισμός», στο οποίο συμμετείχαν 4 παιδιά και υλοποιήθηκε από μία δασκάλα.

6.     «Σπάω τα σύνορα με το παιχνίδι», στο οποίο συμμετείχαν 4 παιδιά του σχολείου μας σε συνεργασία με την Α΄ τάξη του 3ου ΔΣ Ρόδου και υλοποιήθηκε από την εκπαιδευτικό φυσικής αγωγής

Συνολικά, σ’ αυτά τα προγράμματα συμμετείχαν δέκα εκπαιδευτικοί του σχολείου και 28 παιδιά από τα 37 του σχολείου μας.

Επίσης υλοποιήσαμε πρόγραμμα ένταξης τεσσάρων παιδιών του σχολείου μας (μεταξύ των οποίων κάποια αποφοίτησαν φέτος) σε ΣΤ΄ τάξη γενικού σχολείου. Κριτήριο επιλογής της τάξης ήταν ο δάσκαλος με τον οποίο είχαμε συνεργαστεί και προηγούμενα χρόνια και το πρόγραμμα των δύο σχολείων, το οποίο μας οδήγησε στην επιλογή της Φυσικής ως μαθήματος προς παρακολούθηση. Κάποια από τα παιδιά μας έχουν ξαναϋπάρξει με τα ίδια παιδιά του γενικού σχολείου από προηγούμενα προγράμματα, ο δάσκαλος αντιμετωπίζει τα παιδιά μας με τον καταλληλότερο εκπαιδευτικά τρόπο και κατά συνέπεια η αλληλεπίδραση κρίνεται άκρως ικανοποιητική.

Οι άλλες πρωτοβουλίες ένταξης των παιδιών μας σε πλαίσια της γενικής αγωγής έχουν ενταχθεί σε προγράμματα και έχουν προαναφερθεί.

 

Επίσης τα παιδιά μας συμμετείχαν σε δραστηριότητες που διοργάνωσαν ποικίλοι φορείς είτε κλήθηκαν από το σχολείο για την υλοποίηση δράσεων, όπως:

*     Πρόγραμμα της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας Ρόδου «Οι δρόμοι της φωτιάς» που υλοποιήθηκε στο Παλάτι του Μεγάλου Μαγίστρου (Καστέλλο).

*     Πρόγραμμα του Ερυθρού Σταυρού το οποίο υλοποιήθηκε στο σχολείο μας. Δύο μέλη του Ερυθρού Σταυρού ήρθαν, μίλησαν και δίδαξαν στα παιδιά βασικές έννοιες για τις πρώτες βοήθειες.

*     Στο σχολείο υλοποιήθηκε σύντομο πρόγραμμα για την ενδοσχολική βία  που περιλάμβανε παρακολούθηση σχετικών βίντεο, συζήτηση, παιχνίδι στην αυλή-δραματοποίηση για την έννοια της ενδοσχολικής βίας και ομιλία από δικηγόρο που απευθύνθηκε στους γονείς.

*     Συμμετοχή του σχολείου μας στο Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας σε συνεργασία με το 1ο Γυμνάσιο Ρόδου. Το σχολείο συμμετείχε με ένα βιντεάκι από μία κοινή δράση των δύο σχολείων.

*     Συμμετοχή του σχολείου μας στο Διεθνή Μαθητικό Διαγωνισμό ΒίντεοEnergy Bits

*     Συμμετοχή του σχολείου σε δράση της Action aid για την αναγκαιότητα των σχολείων και των δασκάλων σε όλο τον κόσμο.

*     Συμμετοχή του σχολείου στον πανελλαδικό διαγωνισμό Ελληνόφωνων Ιστοτόπων.

*     Μία διαιτολόγος – διατροφολόγος της πόλης μας κλήθηκε στο σχολείο και μίλησε στα παιδιά μας για υγιεινές διατροφικές συνήθειες.

*     Για μία ακόμη χρονιά κλιμάκιο του οδοντιατρικού συλλόγου της πόλης μας επισκέφθηκε το σχολείο και εξέτασε δωρεάν όλα τα παιδιά.

 

Στα πλαίσια της υλοποίησης του εκπαιδευτικού προγράμματος του σχολείου σε συνεργασία με άλλα σχολεία, πραγματοποιήσαμε:

 

*     Στην αρχή της χρονιάς βάψαμε και ζωγραφίσαμε τον εξωτερικό αυλότοιχο του σχολείου σε συνεργασία με ομάδα παιδιών από την Γ΄  τάξη του 1ου Γυμνασίου Ρόδου (Καπνοβιομηχανία), όμορο σχολείο. Κάποια απ’ αυτά τα παιδιά έχουν συνεργαστεί και προηγούμενες χρονιές με το σχολείο μας (σε άλλες δραστηριότητες). Το αίτημα υποβλήθηκε από εμάς και το γυμνάσιο ανταποκρίθηκε θετικά  Την κοινή αυτή δράση την μετατρέψαμε σε βίντεο και μ’αυτό συμμετείχαμε στο φεστιβάλ ψηφιακής δημιουργίας. Το γυμνάσιο μας πρόσφερε τη δυνατότητα συμμετοχής, αφού από μόνοι μας δεν είχαμε το δικαίωμα λόγω έλλειψης καθηγητή πληροφορικής στο σχολείο (ήταν προϋπόθεση της προκήρυξης).

*     Σε συνεργασία με την Γ΄ τάξη του 3ου Δημοτικού Σχολείου Ρόδου πήραμε μέρος στο πρόγραμμα ΣΚΕΠ σου.

*     Εφαρμόσαμε όπως κάθε χρόνο πασχαλινά έθιμα στο χώρο του σχολείου (πλάσιμο κουλουριών) μαζί με την Α΄ και Β΄ τάξη του γειτονικού 11ου Δημοτικού Σχολείου Ρόδου. .

*     Συμμετείχαμε επίσης στους σχολικούς αγώνες των σχολείων γενικής αγωγής, τόσο σε ομαδικά αθλήματα (ποδόσφαιρο και μπάσκετ), όσο και σε ατομικά αγωνίσματα στίβου. Για μία ακόμη φορά αντιμετωπίσαμε πρόβλημα με έναν συγκεκριμένο γυμναστή, υπεύθυνο των αγώνων στίβου ο οποίος θεωρεί ότι μαθητές του σχολείου μας μεγαλύτεροι των 12 ετών δεν πρέπει να συμμετέχουν στους αγώνες. Τελικά τα παιδιά πήραν μέρος στους αγώνες στίβου εκτός συναγωνισμού με παρέμβαση της Δ/νσης Φυσικής Αγωγής του Υπουργείου και σύμφωνη γνώμη της επιτροπής αγώνων.

*     Στην αυλή του σχολείου μας τα παιδιά μας έδωσαν αγώνα μπάσκετ με παιδιά της ΣΤ΄ τάξης του 3ου Δημοτικού Σχολείου Ρόδου, με το οποίο συνεργαστήκαμε φέτος στα προγράμματα ένταξης.

 

Σχολική  χρονιά 2011-2012

Κατά τη χρονιά που πέρασε το σχολείο μας συμμετείχε στα Προγράμματα Καινοτόμων Δράσεων, υλοποιώντας πέντε Πολιτιστικά προγράμματα, τα οποία είχαν ως θέμα:

«Ένα, δύο, τρία…. Παίζω και μετρώ» το οποίο υλοποιήθηκε από την εκπαιδευτικό φυσικής αγωγής και μία εκπαιδευτικό του σχολείου.

«Μαθαίνω τις Δημόσιες Υπηρεσίες» το οποίο υλοποιήθηκε από δύο εκπαιδευτικούς.

«Γνωρίζω τα μέσα συγκοινωνίας», το οποίο υλοποιήθηκε από τρεις εκπαιδευτικούς.

«Μαθαίνω την ιστορία του τόπου μου μέσα από την αρχιτεκτονική της κληρονομιά», το οποίο υλοποίησαν τρεις εκπαιδευτικοί του σχολείου.

«Έρχεσαι μαζί μου;» θεατρική παράσταση στην οποία συμμετείχαν όλα τα παιδιά του σχολείου και πραγματοποιήθηκε στο Δημοτικό Θέατρο Ρόδου. Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε από τρεις δασκάλες.

 Συνολικά, σ’ αυτά τα προγράμματα συμμετείχαν εφτά εκπαιδευτικοί του σχολείου και 21 παιδιά, ενώ στο θεατρικό έργο συμμετείχαν όλα τα παιδιά. Στα πλαίσια της υλοποίησης του εκπαιδευτικού προγράμματος του σχολείου σε συνεργασία με άλλα σχολεία, πραγματοποιήσαμε:

Χριστουγεννιάτικη γιορτή στο Δημοτικό Θέατρο Ρόδου, όπου παρουσιάσαμε ελληνικά έθιμα των Χριστουγέννων, της Πρωτοχρονιάς και των Φώτων, όπως και σχετικά τραγούδια σε συνεργασία με το 1ο Γυμνάσιο Ρόδου (Καπνοβιομηχανία).

Εφαρμόσαμε όπως κάθε χρόνο πασχαλινά έθιμα στο χώρο του σχολείου (πλάσιμο κουλουριών) μαζί με την Α΄ και Β΄ τάξη του γειτονικού 11ου Δημοτικού Σχολείου Ρόδου.

Συμμετείχαμε επίσης στους σχολικούς αγώνες τόσο σε ομαδικά αθλήματα (ποδόσφαιρο και μπάσκετ), όσο και σε ατομικά αγωνίσματα στίβου. Αν και στη συγκεκριμένη δραστηριότητα συμμετέχουμε τακτικά τα τελευταία χρόνια συγκεντρώνοντας θετικά σχόλια από τους λοιπούς συμμετέχοντες, φέτος αντιμετωπίσαμε δυσκολία με τον υπεύθυνο των ατομικών αγωνισμάτων στίβου, ο οποίος δεν μας επέτρεπε να συμμετάσχουμε (λόγω ηλικίας των παιδιών μας).

Χρειάστηκε παρέμβαση της Δ/νσης Φυσικής Αγωγής του υπουργείου, προσωπική παρέμβαση της συμβούλου φυσικής αγωγής και ψηφοφορία από το αρμόδιο τοπικό συμβούλιο των αγώνων για να επιτραπεί η συμμετοχή των παιδιών μας.

 

Σχολική  χρονιά 2010-2011

 Tο σχολείο μας συμμετείχε στα Προγράμματα Καινοτόμων Δράσεων, υλοποιώντας ένα πρόγραμμα Περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, ένα πρόγραμμα Αγωγής Υγείας και 3 Πολιτιστικά προγράμματα. 

Στο πρόγραμμα Περιβαλλοντικής εκπαίδευσης θέμα ήταν ο σχολικός κήπος και τίτλος «Σχολικά κηπουρέματα». Υλοποιήθηκε από δύο δασκάλους του σχολείου.

Στο πρόγραμμα Αγωγής Υγείας θέμα ήταν η συνεκπαίδευση παιδιών του σχολείου μας με παιδιά του γενικού σχολείου και το υλοποίησαν η ψυχολόγος του σχολείου με μία δασκάλα. Θέμα του προγράμματος ήταν «Συναισθηματική και κοινωνική αγωγή».

Τέλος υλοποιήθηκαν 3 πολιτιστικά

«Γνωρίζω τα καταστήματα της γειτονιάς μου»

«Γνωρίζουμε τις υπηρεσίες της γειτονιάς μας»

«Χορεύοντας από τη Θράκη ως την Κρήτη και τα Δωδεκάνησα»

 Επίσης συνεχίστηκε η συνεργασία με τα σχολεία της γενικής αγωγής, πρόγραμμα που υλοποιούμε τα τελευταία χρόνια Στο συγκεκριμένο πρόγραμμα συνεργάστηκαν τρία από τα σχολεία γενικής αγωγής της πόλης μας, το 3ο, το 4ο και το 9ο.

Στο 3ο Δημοτικό συνεργαστήκαμε με την Δ΄ τάξη, όπου δύο μαθητές του σχολείου μας, συνοδευόμενοι από τη Διευθύντρια του σχολείου, παρακολουθούσαν δύο φορές την εβδομάδα το πρόγραμμα του σχολείου. Συγκεκριμένα παρακολουθούσαν το μάθημα της Μελέτης του Περιβάλλοντος (μία ώρα) και το μάθημα της Ιστορίας (μία ώρα). Σημειωτέον ότι για κάποιο διάστημα χρειάστηκε να διακόψουμε για λόγους υγείας του ενός παιδιού.

Στο 9ο Δημοτικό συνεργαστήκαμε με την Γ΄ τάξη, όπου δύο άλλοι μαθητές του σχολείου, συνοδευόμενοι από τη δασκάλα τους, παρακολουθούσαν δύο ώρες την εβδομάδα τη Μελέτη του Περιβάλλοντος

Σε αντίθεση με τα δύο αυτά προγράμματα τα οποία λειτουργούσαν χωρίς να είναι ενταγμένα σε κάποιο επίσημο πρόγραμμα Αγωγής Υγείας, το τρίτο που αφορούσε τη συνεργασία μας με το 4ο Δημοτικό ήταν ενταγμένο και έχει προαναφερθεί. Υλοποιήθηκε από τη ψυχολόγο του σχολείου μας και μία εκπαιδευτικό και αφορούσε την συναισθηματική και κοινωνική συνεκπαίδευση τριών μαθητών μας με μαθητές της Γ΄ τάξης του γενικού σχολείου για 2 ώρες της εβδομάδα, στα πλαίσια της ευέλικτης ζώνης.

Συνεργαζόμενοι με τα συγκεκριμένα σχολεία αλλά και ανοιχτοί σε κάθε άλλη σχετική πρόταση και συμμετοχή σε προγράμματα, πραγματοποιήσαμε επίσης τις ακόλουθες δράσεις:

Πασχαλινά έθιμα στο χώρο του σχολείου μας (πλάσιμο κουλουριών) μαζί με τα παιδιά των δύο σχολείων με τα οποία συνεργαζόμαστε (Γ΄ τάξη του 9ου,  και Γ΄ τάξη του 4ου).

Βάψιμο πασχαλινών αυγών και πασχαλινές κατασκευές σε συνεργασία με την Δ΄ τάξη του 3ου και την ΣΤ΄ τάξη του 10ου Δημοτικού Ρόδου.

Δεχτήκαμε την επίσκεψη τμημάτων του 6ου ΔΣ Ρόδου, κατά την οποία τα παιδιά και οι εκπαιδευτικοί τους είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν τις δραστηριότητές μας και τους χώρους μας και να αλληλεπιδράσουν με τα παιδιά μας σε κοινές παιγνιώδεις δράσεις.

Συμμετείχαμε στα προγράμματα του ΚΠΕ Πεταλούδων με ημερήσια δράση.

Τρία τμήματα συμμετείχαν σε πρόγραμμα του Κέντρου Λογοτεχνών με θέμα τη γραφή από την αρχαιότητα ως σήμερα.

Συμμετείχαμε σε δεύτερο πρόγραμμα του Κέντρου Λογοτεχνών με θέμα την κεραμική στα αρχαία χρόνια.

Επίσης πήραμε μέρος σε ένα ακόμη πρόγραμμα του Κέντρου Λογοτεχνών με θέμα το ανοιξιάτικο έθιμο της Χελιδόνας.

Συνεργαστήκαμε με το ΚΑΠΗ της γειτονιάς μας, όπου στα πλαίσια του μαθήματος της γυμναστικής τα παιδιά προγραμματισμένα έπαιζαν Bocce με τους φιλοξενούμενους του ΚΑΠΗ.

Στα πλαίσια προγράμματος στοματικής υγιεινής, κλιμάκιο από τον οδοντιατρικό σύλλογο της πόλης μας εξέτασε όλα τα παιδιά του σχολείου (με τη συγκατάθεση βέβαια των γονέων τους) και παρείχε συμβουλές και περαιτέρω οδηγίες για στοματική υγιεινή.

Συμμετείχαμε στους σχολικούς αγώνες τόσο σε ομαδικά αθλήματα (ποδόσφαιρο και μπάσκετ), όσο και σε ατομικά αγωνίσματα στίβου.

  

Σχολική  χρονιά 2009-2010

 Τo σχολείο μας υλοποίησε 4 προγράμματα συνολικά. Ένα πρόγραμμα περιβαλλοντικής αγωγής με θέμα:

«Σχολικός κήπος», το οποίο υλοποίησαν μία δασκάλα και η εργοθεραπεύτρια του σχολείου.

 Επίσης πραγματοποιήθηκαν 3 πολιτιστικά προγράμματα με τίτλους:

«Εργαστήρι πηλού» από δύο εκπαιδευτικούς

«Η αγγειοπλαστική στη λαϊκή παράδοση» από μία εκπαιδευτικό

Θεατρικό εργαστήρι το οποίο παρουσίασε το έργο «Η ωραία κοιμωμένη» από δύο εκπαιδευτικούς με τη συνεργασία και του υπόλοιπου προσωπικού του σχολείου.

 Το κλείσιμο της χρονιάς συνοδεύτηκε από τη θεατρική μας παράσταση, η οποία πραγματοποιήθηκε στο Δημοτικό θέατρο Ρόδου με μεγάλη επιτυχία, τόσο όσον αφορά τη συμμετοχή όλων των παιδιών, όσο και την απήχηση που είχε στον κόσμο. Στον προθάλαμο του θεάτρου λειτούργησε παράλληλα η έκθεση χειροτεχνίας με τα έργα των εργαστηρίων πηλού, ξύλου, ραπτικής και του κήπου.

Κατά τη χρονιά που πέρασε, τα προγράμματα ένταξης που υλοποιούσαμε τα τελευταία χρόνια αναστάληκαν, προκειμένου να αποφύγουμε την επαφή με τα άλλα σχολεία  ως μέτρο προληπτικό κατά της γρίπης.

  

Σχολική  χρονιά 2008-2009

Παρ’ όλου που  δεν ενταχθήκαμε σε κανένα επίσημο πρόγραμμα (καθ’ ότι οι αρμόδιοι κρίνουν ότι τα σχολεία πρέπει να εναλλάσσονται δίνοντας ευκαιρία και σε νέα σχολεία να συμπεριληφθούν στα προγράμματα), εμείς συνεχίσαμε και φέτος την ένταξη κάποιων παιδιών μας σε σχολεία της γενικής αγωγής, ώστε να καλλιεργήσουμε όσο το δυνατόν περισσότερο την αλληλεπίδραση και την κατά το δυνατόν δημιουργία διαπροσωπικών σχέσεων ανάμεσα σ’ όλους τους μαθητές μας με τους μαθητές των «κανονικών σχολείων».

Η συνεργασία αφορούσε 6 παιδιά από τα οποία: Τα 2 παρακολούθησαν το μάθημα της Μελέτης Περιβάλλοντος στην Γ΄ τάξη του 8ου ΔΣ  Ρόδου για 2 ώρες την εβδομάδα, συνοδευόμενα πάντα από δική μας δασκάλα. Ένα άλλο παιδί παρακολούθησε το μάθημα της Μελέτης Περιβάλλοντος στην Δ΄ τάξη του 5ου ΔΣ Ρόδου και 3 παιδιά παρακολούθησαν πρόγραμμα συναισθηματικής αγωγής στην Γ΄ τάξη του 9ου ΔΣ Ρόδου, το οποίο υλοποίησε η ψυχολόγος του σχολείου μας σε συνεργασία με τη δασκάλα των παιδιών μας.

Εδώ θα πρέπει να αναφέρουμε ότι στο 8ο ΔΣ Ρόδου και στην τάξη με την οποία συνεργαστήκαμε, φοιτά και ένα παιδί με ειδικές ανάγκες, το οποίο δυσκολεύεται να προσαρμοστεί στο περιβάλλον του σχολείου, με αποτέλεσμα να παρουσιάζει κατά διαστήματα προβλήματα συμπεριφοράς (επιθέσεις σε παιδιά κλπ). Κάποια στιγμή μάλιστα το Ειδικό Πειραματικό (με το οποίο το 8ο είναι συστεγαζόμενο, όπως και 3 άλλα Πειραματικά σχολεία) διεκδίκησε την παρουσία του προσωπικού του σχολείου μέσα στη συγκεκριμένη τάξη, με στόχο «την προσφορά βοήθειας και την μελέτη της περίπτωσης». Θεωρώντας ωστόσο απαράδεκτη την παρουσία δεύτερου ειδικού σχολείου μέσα στην ίδια τάξη, διαμαρτυρηθήκαμε και έπειτα από συνεννόηση με το σχολικό σύμβουλο το σχολείου αποφασίστηκε να είμαστε εμείς που θα βοηθούσαμε στην εκτόνωση της κατάστασης και στην εφαρμογή προγράμματος στήριξης του παιδιού στην τάξη για κάποιες ώρες την εβδομάδα, εφ’ όσον το σχολείο το έκρινε σκόπιμο. Τελικά, όμως το πρόγραμμα με το συγκεκριμένο παιδί δεν υλοποιήθηκε, γιατί απουσίασε για μεγάλο διάστημα από το σχολείο και όταν επέστρεψε, βρισκόμασταν ήδη κοντά στο τέλος του σχολικού έτους.

 Εκτός από το μάθημα, πραγματοποιήσαμε από κοινού δραστηριότητες όπως:

 Κατασκευή πήλινων αντικειμένων για την Δ΄ τάξη του 9ου ΔΣ Ρόδου, έπειτα από αίτημά τους, για να πουλήσουν στο Χριστουγεννιάτικο παζάρι τους.

Πασχαλινά έθιμα στο χώρο του σχολείου μας (πλάσιμο κουλουριών) μαζί με τα παιδιά των δύο σχολείων με τα οποία συνεργαζόμαστε (Γ΄ τάξη 8ου,  Γ΄ και Δ΄ τάξη 9ου).

«Πώς φτιάχνονται τα παιχνίδια» δράση στα πλαίσια του προγράμματος του Κέντρου Λογοτεχνών, όπου καλέσαμε και την Γ΄ τάξη του 9ου ΔΣ. 

Αφήγηση από τον Παραμυθά του Δήμου από κοινού 9ο ΔΣ, σε  διοργάνωση της Νομαρχίας Δωδ/σου.

Παρακολούθηση θεατρικής παράστασης της Γ΄ τάξης του 9ου ΔΣ για το κλείσιμο της σχολικής χρονιάς, από τα παιδιά του προγράμματος.

Εκτός από τη συνεργασία με τα άλλα σχολεία, κάποια τμήματα του σχολείου μας παρακολούθησαν δράσεις στο Κέντρο Λογοτεχνών:

 Ζωγραφική και Μυθολογία

Πώς κατασκευάζονται τα παιχνίδια

Παράσταση με δαχτυλοκούκλες

 Κατά τη διάρκεια της φετινής χρονιάς επίσης συνεχίστηκε η υλοποίηση προγράμματος κοινωνικής προσαρμογής των παιδιών της Μέσης Βαθμίδας σε συνεργασία με την μία από τις κοινωνικές λειτουργούς του σχολείου. Με σκοπό πάντα την εκπαίδευση των παιδιών μας σε κοινωνικές συνήθειες και πρακτικές, επισκέφτηκαν διάφορους χώρους και υπηρεσίες όπου γνώρισαν τον τρόπο λειτουργίας, αλλά και είχαν την ευκαιρία να ασκηθούν  με πρακτικό τρόπο στις προσφερόμενες υπηρεσίες.

Στο πρόγραμμα συμπεριλήφθηκαν:

 Σούπερ Μάρκετ

Ταχυδρομείο

Επίσης, μέσω της γυμνάστριας του σχολείου, δηλώσαμε συμμετοχή σε πρόγραμμα κυκλοφοριακής Αγωγής Πανεπιστημίου Αθηνών, το οποίο όμως τελικά δεν υλοποιήθηκε λόγω προβλημάτων λειτουργίας του συγκεκριμένου τμήματος (καταλήψεις). Προς το τέλος της χρονιάς απλά μας έστειλαν το υλικό που θα μπορούσαμε να αξιοποιήσουμε αν ερχόταν νωρίτερα. Επίσης το σχολείο εντάχθηκε σε Πρόγραμμα του Δημοτικού Οργανισμού Νεολαίας και Άθλησης για τη γύμναση ατόμων με  ειδικές ανάγκες, με τη διάθεση γυμναστή για 2 ώρες την εβδομάδα, κατά τις οποίες μια ομάδα παιδιών μας, συνοδευόμενα από τη γυμνάστριά μας (και σε συνεργασία μαζί της), γυμνάζονταν σε αθλητικούς χώρους του δημοτικού σταδίου.

Το σχολείο μας τέλος συμμετείχε στο πρόγραμμα του Τμήματος Επικοινωνίας και ΜΜΕ του Πανεπιστημίου Αθηνών για το έργο «Επινόηση» που αφορούσε παιδιά με ήπια νοητική υστέρηση. Από το προσωπικό του σχολείου δύο άτομα συμμετείχαν στην επιμόρφωση και συνολικά τρεις έκαναν την πρακτική τους στο εργαστήριο υπολογιστών του σχολείου (μέχρι το τέλος του Νοέμβρη), γεγονός βέβαια που είχε συνέπειες στη λειτουργία του εργαστηρίου.

  

Σχολική  χρονιά 2007-2008

Για μια ακόμη φορά το σχολείο μας εντάχθηκε σε Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας με θέμα «Ψυχική Υγεία - Διαπροσωπικές  Σχέσεις» που αφορούσε την ένταξη κάποιων παιδιών μας σε σχολεία της γενικής αγωγής αφ’ ενός και αφ’ ετέρου την προαγωγή  της αλληλεπίδρασης και την κατά το δυνατόν δημιουργία διαπροσωπικών σχέσεων ανάμεσα σ’ όλους τους μαθητές. Τους στόχους μας τους επιδιώξαμε με ποικίλους τρόπους: Με το μάθημα, τα κοινά εκπαιδευτικά προγράμματα, το παιχνίδι και ποικίλες δράσεις (εκπαιδευτικές επισκέψεις, παιχνίδι και άλλες δραστηριότητες).

Η συνεργασία αφορούσε 8 παιδιά από τα οποία: Τα 2 παρακολούθησαν το μάθημα  της γυμναστικής μια φορά την εβδομάδα στην ΣΤ΄ τάξη του 8ου ΔΣ  Ρόδου, συνοδευόμενα πάντα από δική μας δασκάλα και με διδάσκοντα το δικό μας γυμναστή. Δύο άλλα παιδιά παρακολούθησαν το μάθημα της Μελέτης Περιβάλλοντος στην Δ΄ τάξη του 8ου ΔΣ Ρόδου και δύο άλλα  το μάθημα της Μουσικής στην Γ΄ τάξη του ίδιου σχολείου. Αυτό όμως το μάθημα γινόταν την ίδια διδακτική ώρα με το μάθημα της γυμναστικής, γεγονός που μας ανάγκασε να σταματήσουμε απ’ αυτή την τάξη (αφού η δασκάλα δεν ήταν διατεθειμένη να παραχωρήσει άλλη ώρα). Τέλος δύο άλλα παιδιά παρακολούθησαν το μάθημα της Μελέτης Περιβάλλοντος στην Γ΄ τάξη του 7ου ΔΣ  Ρόδου, για μια ώρα την εβδομάδα. Βέβαια το ζητούμενο για μας ήταν να εφαρμόζουμε το πρόγραμμα για περισσότερες ώρες, αλλά δεν ήταν αποδεκτό από τα άλλα σχολεία.

Εκτός από το μάθημα, πραγματοποιήσαμε από κοινού δραστηριότητες (αρκετές απ’ αυτές στο Κέντρο Λογοτεχνών):

 Ταξίδι με τον  Τζιτζικοπερικλή της κ. Σβορώνου (με το 8ο ΔΣ)

 Με τον Αντώνη Παπαθεοδώρου προστατεύουμε το όζον  (με το 8ο ΔΣ)

 Το ένδυμα στην αρχαία Ελλάδα (με το 7ο ΔΣ)

 Πώς εικονογραφείται ένα παιδικό βιβλίο (με το 7ο ΔΣ)

 Μιλάμε με συγγραφείς (συζήτηση με τη συγγραφέα Μαντούβαλου) (με το 7ο ΔΣ)

 Κυκλοφοριακή αγωγή στο πάρκο (με το 7ο ΔΣ) 

 

Άλλες δράσεις όπου συμμετείχαν όλα τα παιδιά του σχολείου μας και τα παιδιά των άλλων  σχολείων, ήταν:

 Σε μουσική εκδήλωση του 8ου ΔΣ τα Χριστούγεννα, πραγματοποιήσαμε έκθεση με έργα από τα εργαστήριά μας, στον προθάλαμο του  θεάτρου.

Εκπαιδευτική επίσκεψη στο Κέντρο Περιβαλλοντικής  Εκπαίδευσης Πεταλούδων, όπου παρακολουθήσαμε δραστηριότητες σχετικές με το δάσος, επίσκεψη στην Κοιλάδα με τις Πεταλούδες και το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας (με το 8ο ΔΣ).

Πασχαλινά έθιμα στο χώρο του σχολείου μας (πλάσιμο κουλουριών) μαζί με τα παιδιά των δύο άλλων σχολείων με τα οποία συνεργαζόμαστε.

Εκπαιδευτική επίσκεψη στη Λίνδο που περιλάμβανε περιήγηση στο χωριό, επίσκεψη σε παραδοσιακό αρχοντικό του χωριού και ανάβαση στην  Ακρόπολη της Λίνδου (με το 8ο ΔΣ). Τα μικρότερα παιδιά επισκέφτηκαν το σχολείο του χωριού και έπαιξαν με τα παιδιά το εκεί σχολείου.

Αφήγηση από τον Παραμυθά του Δήμου από κοινού με το 7ο και το 8ο ΔΣ, σε  διοργάνωση της Νομαρχίας Δωδ/σου.

Επίσκεψη και ξενάγηση στο πλοίο Blue Star (με το 7ο ΔΣ).

Συμμετοχή των παιδιών μας που παρακολουθούσαν  την Γ΄ τάξη του 7ου ΔΣ σε θεατρικό δρώμενο του άλλου σχολείου, από το «Ναυτάκι» της Βαλάση.

     Κατά τη διάρκεια της φετινής χρονιάς επίσης συνεχίστηκε η υλοποίηση προγράμματος κοινωνικής προσαρμογής των παιδιών της Ανώτερης Βαθμίδας σε συνεργασία με την κοινωνική λειτουργό του σχολείου. Με σκοπό πάντα την εκπαίδευση των παιδιών μας σε κοινωνικές συνήθειες και πρακτικές, επισκέφτηκαν διάφορους χώρους και υπηρεσίες όπου γνώρισαν τον τρόπο λειτουργίας, αλλά και είχαν την ευκαιρία να ασκηθούν  με πρακτικό τρόπο στις προσφερόμενες υπηρεσίες.

    Στο πρόγραμμα συμπεριλήφθησαν:

 Ποικίλα τμήματα του Νοσοκομείου

Σούπερ Μάρκετ

Οι υπηρεσίες Πρόνοιας

Κοινωνική συμπεριφορά σε καφετέρια

  Η ψυχολόγος του σχολείου ξεκίνησε τη λειτουργία «Σχολής Γονέων» με 6 γονείς που δήλωσαν ενδιαφέρον, κατόπιν σχετικής ενημέρωσης. Η σχολή θα λειτουργούσε κάθε δεύτερη εβδομάδα σε χώρο που μας παραχωρήθηκε από τον Πολιστιστικό Οργανισμό του Δήμου, κοντά στο σχολείο. Δυστυχώς πραγματοποιήθηκαν μόνο 3 συναντήσεις. Έπειτα, η ψυχολόγος αναγκάστηκε να διακόψει λόγω αποχής των γονέων. Ο αριθμός κατέβηκε στους 2, γεγονός που καθιστούσε αδύνατη τη συνέχιση της λειτουργίας της Σχολής Γονέων.

  

Σχολική  χρονιά 2006-2007

 Συνεχίσαμε το πρόγραμμα που είχαμε ξεκινήσει πέρυσι και αφορούσε τη συνεργασία παιδιών του Ειδικού σχολείου με παιδιά κανονικών σχολείων. Η συνεργασία αφορούσε 4 παιδιά της Ανώτερης βαθμίδας,

Δραστηριότητες

 Στα πλαίσια του συνολικού εκπαιδευτικού μας προγράμματος πραγματοποιήσαμε:

Χριστουγεννιάτικη θεατρική παράσταση με θέμα «Η μαγική συνταγή».

Κατασκευή και διάθεση υφασμάτινων ημερολογίων.

Κόψιμο της βασιλόπιτας στο χώρο του σχολείου, με την  παρουσία του Μητροπολίτη και άλλων αρχών.

Αποκριάτικο πάρτι.

Έκθεση  χειροτεχνίας στο χώρο του σχολείου με τα έργα των εργαστηρίων μας.

Διοργάνωση παιχνιδιών  την τελευταία μέρα της σχολικής χρονιάς.

 

Σχολική  χρονιά 2005-2006

 Στο σχολείο μας  εφαρμόστηκε ένα Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας με θέμα «Διαπροσωπικές Σχέσεις – Ψυχική Υγεία», στα πλαίσια του οποίου εντάξαμε μια δική μας πρωτοβουλία (που είχε ξεκινήσει πριν από την ανακοίνωση αυτού του προγράμματος) και αφορά συνεργασία με άλλα σχολεία της γενικής αγωγής σε τακτική βάση.

Δραστηριότητες

   Στα πλαίσια του συνολικού εκπαιδευτικού μας προγράμματος πραγματοποιήσαμε:

Χριστουγεννιάτικη θεατρική παράσταση με θέμα «Η μαγική συνταγή».

Κατασκευή και διάθεση υφασμάτινων ημερολογίων.

Κόψιμο της βασιλόπιτας στο χώρο του σχολείου, με την  παρουσία του Μητροπολίτη και άλλων αρχών.

Αποκριάτικο πάρτι.

Έκθεση  χειροτεχνίας στο χώρο του σχολείου με τα έργα των εργαστηρίων μας.

Διοργάνωση παιχνιδιών  την τελευταία μέρα της σχολικής χρονιάς.