Εισαγωγή         Καθήκοντα προσωπικού          Εκπαιδευτικά τμήματα - Θεραπευτική παρέμβαση

 

 

Εκπαιδευτικά τμήματα - Θεραπευτική παρέμβαση

 

Βασικός σκοπός της παιδαγωγικής παρέμβασης είναι η κατάρτιση εξατομικευμένων εκπαιδευτικών προγραμμάτων με στόχο:

1. την ολόπλευρη ανάπτυξη των παιδιών στο γνωστικό, εννοιολογικό, ψυχοκινητικό και ψυχοσωματικό τομέα,

2. την καλλιέργεια δεξιοτήτων σχολικής ετοιμότητας και

3. την κοινωνική ένταξη.

     

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΤΜΗΜΑΤΑ

Μέσα σε κάθε τμήμα ο ειδικός παιδαγωγός ασχολείται με την υλοποίηση των εκπαιδευτικών στόχων οι οποίοι περιλαμβάνουν Σχολικές γνώσεις, ψυχοκινητική ανάπτυξη, ατομικές και κοινωνικές συνήθειες, Συνήθειες  αυτοεξυπηρέτησης και προεπαγγελματικές δεξιότητες σε ποσοστά που εξαρτώνται από τις ιδιαίτερες ανάγκες και δυνατότητες των παιδιών.

Στα πλαίσια της καλλιέργειας των προεπαγγελματικών δεξιοτήτων λειτουργούν στο σχολείο Εργαστήρια στα οποία εκπαιδευτικοί διαφόρων ειδικοτήτων με ομάδες παιδιών από όλα τα τμήματα ασχολούνται με την κατασκευή αντικειμένων χρησιμοποιώντας διάφορα υλικά (πηλό, ξύλο γυαλί, ύφασμα, χόρτο, κερί, υλικά ζαχαροπλαστικής - μαγειρικής). Κατά το τρέχον σχολικό έτος στο σχολείο μας λειτουργούν 4 εργαστήρια: πηλού, ξύλου, ραπτικής και μαγειρικής-ζαχαροπλαστικής.

Στο εβδομαδιαίο πρόγραμμα των παιδιών περιλαμβάνονται μαθήματα - εκπαιδευτικές δραστηριότητες που αφορούν τις νέες τεχνολογίες, τη ψυχοκινητική ανάπτυξη, την μουσική αγωγή και διδάσκονται από εξειδικευμένους εκπαιδευτικούς σε κατάλληλα διαμορφωμένους και εξοπλισμένους χώρους.  Στο πλαίσιο αυτό, στο σχολείο μας λειτουργούν:

 

  ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ

Η αίθουσα διαθέτει δεκαπέντε (15) υπολογιστές με οθόνες 17" TFT και έναν εξυπηρετητή (server) για τη διαχείριση αρχείων και εκτυπώσεων. Βασικός σκοπός της λειτουργίας  του εργαστηρίου είναι η εκάμθηση της σωστής χρήσης του υπολογιστή, αλλά και η υποστήριξη του υπόλοιπου προγράμματος. Ο δάσκαλος ΕΑΕ, υπεύθυνος εργαστηρίου,  με  πιστοποιημένες γνώσεις υπολογιστών,  αναλαμβάνει τη διδασκαλία του μαθήματος «Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.)» και την υποστήριξη των άλλων μαθημάτων με τη βοήθεια  των Τ.Π.Ε.  Το τμήμα υπολογιστών λειτουργεί συμπληρωματικά στην εκπαιδευτική διαδικασία των μαθημάτων προσφέροντας ένα σύγχρονο αλληλεπιδραστικό μέσο μάθησης. Αυτό επιτυγχάνεται μέσα από:
I. τη διδασκαλία γνωστικών αντικειμένων με χρήση πιστοποιημένου εκπαιδευτικού λογισμικού,
ΙΙ. την παιδαγωγική αξιοποίηση του Διαδικτύου,
ΙΙΙ. την υποστήριξη συνθετικών εργασιών,
IV. τις δράσεις συνεργασίας σε τοπικό, εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο καθώς και μέσα από τη διεύρυνση των αμιγώς διδακτικών δραστηριοτήτων (projects) στο πλαίσιο της σχολικής-κοινωνικής ζωής, πρωτοβουλίες εκπαιδευτικών κ.ά.

 

     ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ

Βασικός σκοπός της λειτουργίας της ψυχολογικής υποστήριξης, είναι η ολόπλευρη, αρμονική και ισόρροπη ανάπτυξη των διανοητικών και ψυχοσωματικών ικανοτήτων των μαθητών, ώστε ανεξάρτητα από φύλο και καταγωγή να έχουν τη δυνατότητα να εξελιχθούν σε ολοκληρωμένες προσωπικότητες και να ζήσουν δημιουργικά.

 

  ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ  ΕΡΓΑΣΙΑ

Βασικός σκοπός της κοινωνικής εργασίας, είναι η προσφορά συμβουλευτικών και υποστηρικτικών υπηρεσιών  στις  οικογένειες των μαθητών, επιδιώκοντας τη θετική στάση της οικογένειας στα προβλήματα του μαθητή, την ανάπτυξη υγειών ενδοοικογενειακών σχέσεων και την ευαισθητοποίηση  της  κοινότητας και όλων των αρμόδιων φορέων . 

 

   

  ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ

Βασικός σκοπός της λογοθεραπευτικής παρέμαβασης είναι η εφαρμογή εξατομικευμένων προγραμμάτων για τους μαθητές που έχουν ανάγκη λογοθεραπείας. Το τμήμα αυτό, διαθέτει υπολογιστή με ειδικό πρόγραμμα λογοθεραπείας για τους μαθητές το οποίο  χρησιμοποιείται για κάθε παιδί, μέσα στα πλαίσια του ατομικού εκπαιδευτικού προγράμματος.

 

    

   ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ

Το πρόγραμμα εργοθεραπείας γίνεται σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο σε ατομική βάση ή σε μικρές ομάδες, όταν αυτό κρίνεται απαραίτητο. Βασικός  στόχος του είναι η αποκατάσταση των διαφόρων δεξιοτήτων μέσω σκόπιμων δραστηριοτήτων (κινητικών, αντιληπτικών, κ.α.) που βοηθούν το μαθητή στη σχολική και κοινωνική προσαρμογή.

 

    

    ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

Η φυσική αγωγή αποτελεί αναπόσπαστο μέρος  της εκπαιδευτικής διαδικασίας στην Ελλάδα από την αρχαιότητα έως σήμερα. Το σχολείο μας διαθέτει αίθουσα γυμναστηρίου, που χρησιμοποιείται ως χώρος γύμνασης αλλά και ψυχοκινητικής αγωγής γενικότερα. Με τη γυμναστική, μέσα από προσαρμοσμένες δραστηριότητες, ασκήσεις, παιχνίδια, βιωματικές δράσεις, κ.ά. η γυμνάστρια στοχεύει στην βελτίωση τόσο της φυσικής κατάστασης των μαθητών όσο και στην ψυχοκινητική τους ανάπτυξη και εξέλιξη.

 

    

   ΜΟΥΣΙΚΗ

 Η αισθητική αγωγή ομοίως, αποτελεί αναπόσπαστο μέρος  της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Το σχολείο μας διαθέτει αίθουσα μουσικής, που χρησιμοποιείται ως χώρος μουσικοκινητικής και ψυχοκινητικής αγωγής.  Με τη μουσική, μέσα από ποικίλες δραστηριότητες η μουσικός συνεισφέρει στη γνωστική όσο και στη συναισθηματική, πνευματική και ψυχοκινητική ανάπτυξη των μαθητών και των μαθητριών.